iOS işletim sistemi tanıtımı!

Merhaba arkadaşlar. 

Geçtiğimiz günlerde Android işletim sistemini kendi düşüncemize dayanarak sizlere açıklamaya çalışmıştık. Şimdi ise iOS işletim sistemini kendi düşüncemiz ile tanıtmaya, sizleri bilgilendirmeye çalışacağız. Yine avantaj-dezavantaj bakımından karşılaştırmalar yapacağız. 

iOS işletim sistemi Apple'ın ilk önce iPhone için, daha sonra iPad ve iPod'lara tasarladığı mobil işletim sistemidir. 

iOS işletim sisteminin avantajlarını açıklamadan önce bir konuyu açıklama gereği duydum. Android'e göre iOS işletim sistemi oldukça daha stabil ve kasma sıfır diyebilirim. Bir çok uygulama yüklü olsa bile en hafif kasma bile olmuyor.

Avantajları bakımından inceleyecek olursak;
• App Store uygulamalarının bir çoğunun bütün iOS işletim sistemine uyarlanmış olması. (Bir nevi kasmayı azaltması.)
• Stabilite bakımından üstün düzeyde olması.
• Klavyesi bakımından tam performans sağlaması.
• Kendine özgü uygulamaların bir çoğu, günlük hayatımızda ve işimizde bizlere kolaylık sağlaması.
• RAM'i en rahat bir şekilde kullanması.
• IOS 7 ile gelen geçiş efektlerinin bir hayli güzel olması.
• Güncellemede bütün telefonlarına getirmesi. 
• Daha bir çok avantajı var, fakat bu kadarı yeterli diye düşünüyorum.

Dezavantajlarını sayacak olursak;
• IOS 7 ile gelen kontrol panelinin kişileştirilebilir olmaması. 
• Şarj bakımından uygulamaların fazla güç tüketmesi. 
• Durum çubuğunda bildirim ikonlarının gelmemesi. 
• Kilit ekranında direkt olarak bildirimlerin gösterilmesi.
• Kişileştirilebilir olmaması ve tek ekran olması. 
• Uygulamaları eski telefonlarına göre tasarlamaması ve bundan ötürü kasması. 
• Klavye seçeneklerinin az olması. (Kopyalama, hepsini seç, sağa-sola kaydırma özellikleri.)
• Daha bilmediğim eksikleri. 

Bu yayınımızda Apple'ı ve iOS işletim sistemini kötülemek veya eleştirmek amacıyla yazılmamıştır. Sadece ve sadece bilgilendirmek amaçlı yazılmıştır. Bir sonraki bilgilendirmede görüşmek üzere sağlıcakla kalın.